RT Praktijk
Jidske de Valk
Welkom Remedial teaching Werkwijze Bijles rekenen 1F, 2F, 3F Cito training Tarieven  
       
  Werkwijze  
  Kennismakingsgesprek
Wanneer u contact met mij opneemt, maak ik met u een afspraak voor een kennismakingsgesprek. In dit gesprek probeer ik uw hulpvraag zo duidelijk mogelijk in beeld te krijgen. Wanneer we samen verder willen gaan in het traject, maken we een afspraak voor een intake. Het kennismakingsgesprek is geheel vrijblijvend en er zijn geen kosten aan verbonden.


Intake
De intake moet ervoor zorgen dat ik een beeld krijg bij de ontwikkeling en de capaciteiten van uw kind. Om dit te kunnen bespreken bij de intake vraag ik u vooraf de volgende papieren op te sturen of af te geven:
  • Een recent rapport
  • Een uitdraai van de methode onafhankelijke toetsen van voorgaande jaren uit het leerlingvolgsysteem van school. Als u dit aan de Interne begeleidster of de juf/ meester vraagt, weten zij wat er wordt bedoeld.
  • Eventueel een kopie van de entreetoets(en)
  • Eventueel andere verslagen die van belang zijn (logopedie, psychologisch onderzoek)
Onderzoek
Wanneer er nog geen didactisch onderzoek heeft plaatsgevonden, kan er een didactisch onderzoek plaatsvinden door mij indien dit nodig is. Vanuit alle verzamelde gegevens stel ik een handelingsplan op. Er wordt een plan opgesteld, waarin de problematiek wordt beschreven, wat de doelstellingen zijn,wat de beste aanpak is voor uw kind, en wanneer de evaluatie plaatsvindt.

Begeleiding
Wanneer het didactisch onderzoek geweest is, en er een handelingsplan opgesteld is, ga ik met uw kind aan de slag. De begeleiding vindt plaats in wekelijkse behandelingen. Tijdens deze behandelingen wordt in eerste instantie gewerkt aan de leerproblematiek van uw kind. Daarnaast leert uw kind beter om te gaan met de problematiek en de manier waarop deze opgelost kan worden. Positieve benadering speelt hierbij een belangrijke rol. De begeleiding wordt zoveel mogelijk afgestemd met de school van uw kind, zodat er bij uw kind geen verwarring ontstaat over de manier van werken tijdens de begeleiding en op school. Daarnaast zorgt een goede afstemming met school voor een beter effect.

Evaluatie
Er is regelmatig overleg met alle betrokkenen rondom uw kind. Gemiddeld vindt evaluatie plaats na ongeveer 16 weken. Blijkt na overleg met alle betrokkenen dat de leerdoelen van uw kind bijgesteld moeten worden, zal dat direct in het handelingsplan aangepast worden. Wanneer de begeleiding stopt, zal er een verslag geschreven worden waarin wordt beschreven wat gedaan is en welke resultaten behaald zijn.